/
174 Views0

Każdy organizm to indywidualność biochemiczna, w którym codziennie zachodzą ogromne zmiany katabolizmu i anabolizmu. W wyniku tej różnorodności, nie można zakładać, że dana dieta będzie odpowiednia dla wszystkich. Poza tym, najlepszy jest złoty środek, nie należy z niczym przesadzać ani zbytnio ograniczać. Ilość spożywanych pokarmów należy regulować własnymi odczuciami i samopoczuciem, a już na pewno nie można wprowadzać drastycznych zmian żywieniowych na własną rękę. Wszelkie zmiany dietetyczne powinny być prowadzone pod kontrolą lekarza bądź dietetyka. Wniosek jest jeden, nie ma idealnej diety dla wszystkich, każdy z nas powinien kierować się zdrowym rozsądkiem, predyspozycjamia genetycznymi, grup.ąkrwi i wieloma innymi czynnikami. Najlepiej jeśli nasza dieta jest zrównoważona i posiada właściwe proporcje pomiędzy tłuszczami, białkami i węglowodanami. Po pewnym czasie nasz organizm sam określi swoje potrzeby, jednak aby w pełni wytypować własny metabolizm potrzeba czasu. Nie powinniśmy wprowadzać jakichkolwiek diet samodzielnie i na długi okres czasu.

Kilka rad pozwalających na eliminację błędów żywieniowych:
  1. Prawidłowe odżywianie opiera się na kilku podstawowych składnikach. Są to: białka, tłuszcze, węglowodany, witaminy, składniki mineralne i woda. Porcję każdego z tych składników trzeba organizmowi dostarczać codziennie
  2. Dla organizmu korzystniej będzie odżywiać się regularnie, czyli jadać posiłki o tych samych porach
  3. Nie bój się tłuszczu (jeżeli nie masz zaleceń lekarskich do zmniejszenia spożywanego tłuszczu). Tłuszcz jest konieczny do dostarczenia odpowiedniej ilości energii Twojemu organizmowi. Nigdy nie spożywaj tłuszczu z węglowodanami (np.: ziemniakami, makaronem, pierogami itp.)
  4. Nie spożywaj jednocześnie pożywienia tłustego i o smaku kwaśnym
  5. Nie należy łączyć w jednym posiłku mięsa i nabiału
  6. Nie popijaj posiłków. Odczekaj min. 30 minut
  7. Po ciepłym posiłku nigdy nie pij zimnych płynów, a szczególnie po tłuszczach
  8. Nie objadaj się (staraj się wstawać od stołu trochę wcześniej niż zwykle) – nie oznacza to, że musisz się głodzić
  9. Staraj się spożywać warzywa gotowane lub blanszowane. Warzywa surowe powinny stanowić 1/4 części spożywanych warzyw
  10. Nie pojadaj między posiłkami
  11. Staraj się nie jeść owoców na deser
  12. Nie łącz owoców z mlekiem
  13. Odmawiaj zjedzenia posiłku, który Ci nie służy.
  14. Staraj się jeść jak najwięcej ciepłych posiłków – przede wszystkim śniadanie.
  15. Używaj przypraw, dobierając je w zależności od potrawy
  16. Należy jeść kiedy odczuwamy głód.

Nie można ustalić diety na stałe, żaden sposób odżywiania nie jest pozbawiony wad. Spróbuj zapisywać, jak czujesz się zjedzeniu różnych potraw, obserwując swoje samopoczucie 2-3 godzin w posiłku, umożliwi to lekarzowi lub dietetykowi na uściślenie Twojego jadłospisu.

Jeśli chcesz wiedzieć jak dokładnie powinna wyglądać Twoja dieta możesz zrobić Analizę Pierwiastkową Włosów, lekarze z którymi współpracujemy ustalą dla ciebie idealną dietę i dokładnie dobraną suplementację wraz z przepisami i rozpiską dzienną Twojej diety. Dodatkowo dowiesz się jaki jest Twój typ przemiany materii i jakie masz proporcje pierwiastków w organiźmie. 

 

Zostaw komentarz

pl_PLPolish
pl_PLPolish