Nauka radzenia sobie z porażkami
Wszyscy doświadczamy porażek. Zarówno w sferze prywatnej jak i zawodowej. Może chcesz dojść do swojej wagi sprzed lat i nie jesteś w stanie powstrzymać się od zmiany nawyków żywieniowych? Może próbujesz doszkolić się w nauce języka obcego i wciąż nie możesz znaleźć czasu? Może zawiodłeś drużynę na treningu z powodu niedociągnięć w technice?

Czytaj więcej

238 Views0
Czy dieta cud istnieje?

Każdy organizm to indywidualność biochemiczna, w którym codziennie zachodzą ogromne zmiany katabolizmu i anabolizmu. W wyniku tej różnorodności, nie można zakładać, że dana dieta będzie odpowiednia dla wszystkich. Poza tym, najlepszy jest złoty środek, nie należy z niczym przesadzać ani zbytnio ograniczać. Ilość spożywanych pokarmów należy regulować własnymi odczuciami i samopoczuciem, a już na pewno nie można wprowadzać drastycznych zmian żywieniowych na własną rękę. Wszelkie zmiany dietetyczne powinny być prowadzone pod kontrolą lekarza bądź dietetyka. Wniosek jest jeden, nie ma idealnej diety dla wszystkich, każdy z nas powinien kierować się zdrowym rozsądkiem, predyspozycjamia genetycznymi, grup.ąkrwi i wieloma innymi czynnikami. Najlepiej jeśli nasza dieta jest zrównoważona i posiada właściwe proporcje pomiędzy tłuszczami, białkami i węglowodanami. Po pewnym czasie nasz organizm sam określi swoje potrzeby, jednak aby w pełni wytypować własny metabolizm potrzeba czasu. Nie powinniśmy wprowadzać jakichkolwiek diet samodzielnie i na długi okres czasu.
Czytaj więcej

195 Views0
Cukier

Ludzie lubią słodki smak. Mleko matki jest słodkie. Poprzez wieki naturalnej słodyczy dostarczały owoce. Dwieście lat temu, na nasze nieszczęście, historia uległa zmianie. Rafinowany cukier zmienił naszą dietę.

To właśnie rafinowany cukier powoduje, że tyjesz. O tym chyba sam wiesz. Ale może nie wiesz, że to właśnie cukier jedzony razem z tłuszczem, węglowodanami lub białkiem, sprawia, że stajesz się coraz grubszy.
Mówię o każdym rodzaju cukru, niezależnie od źródła, z jakiego pochodzi – trzciny czy buraków i niezależnie od tego czy jest biały, czy brązowy. Amerykanie spożywają 60 kg cukru rocznie na głowę. Polacy nawet – ponad 70 kg.
Wmawia się nam, że tłuszcz powstaje z nadmiaru kalorii i że można jeść cukier o ile całkowita ilość kalorii jest dostatecznie niska. Czytaj więcej
209 Views0
pl_PLPolish
pl_PLPolish