Dieta zupowa – czy jest skuteczna?

Dużą popularność zyskuje od jakiegoś czasu nowa dieta. Dieta zupowa, bo o niej mowa, ma bardzo proste założenia, podobne do jej poprzedniczki czyli diety sokowej.

Czym jest dieta zupowa?

Dieta zupowa polega na zastępowaniu części lub wszystkich posiłków zupą. Choć doskonały smak i wartości odżywcze pożywnej zupy od dłuższego czasu nie są tajemnicą, niedawne badania sugerują, że zupa może pomagać kontrolować apetyt. Badacze odkryli, że po wymieszaniu pożywienia z wodą – czyli przekształceniu go w zupę – pokarm pozostawał w żołądku na dłużej niż taki sam posiłek w postaci stałej. Wynika z tego, że zupa zapewnia uczucie sytości na dłużej i pomaga uniknąć podjadania niezdrowych przekąsek. Duża zawartość warzyw sprawia, że zdrowe odżywianie staje się nieco łatwiejsze a oczyszczanie organizmu i procesy detoksykacyjne są sprawniejsze.

Wszystko z umiarem

Na dłuższą metę zastępowanie wszystkich posiłków zupą nie jest najlepszym rozwiązaniem, ale częstsze jedzenie takich posiłków z pewnością przyniesie konkretne korzyści - dobre samopoczucie i dłuższe uczucie sytości. W naszej ofercie związanej z kontrolą wagi znajdziecie Państwo pyszne zupy zastępujące posiłek. Każda porcja zupy nie tylko zaspokaja w jednej trzeciej dzienne zapotrzebowanie na witaminy i minerały, wspomagając funkcjonowanie organizmu, ale też jest łatwa w przygotowaniu i bardzo smaczna.

Na skuteczność kontroli masy ciała wpływa nie tylko nasza dieta, ale też aktywność fizyczna pozwalająca spalić nadmiar kalorii i wzmocnić mięśnie. Energię pozyskaną dzięki zupie zastępującej posiłek wykorzystaj na ulubioną aktywność na świeżym powietrzu, np. taniec, sporty zespołowe lub jazdę na rolkach.

Przygotowanie zupy jest bardzo szybkie i łatwe. Każde opakowanie zawiera dwa foliowe worki po siedem porcji w każdym. Dołączona miarka pomoże Ci odpowiednio odmierzać porcje. Każdego dnia możesz zastąpić pożywną zupą jeden lub dwa zwykłe posiłki. Zupy są sycące, dlatego nie musisz obawiać się uczucia głodu. Jeśli chcesz zrzucić zbędne kilogramy, zastąp zupą dwa posiłki każdego dnia. Jeśli bardziej zależy Ci na utrzymaniu aktualnej masy ciała, wystarczy jedna porcja zupy dziennie. Nie bój się eksperymentować: dodawaj ulubione składniki lub twórz nowe dania na bazie zupy.

Warto stosować odkrycia naukowców w praktyce, ale można je też dodatkowo wspomóc i ograniczyć chęć jedzenia. Jedna saszetka suplementu diety Appetite Controller wymieszana z wodą i spożywana trzy razy dziennie przed posiłkiem pomaga osiągnąć uczucie sytości i uniknąć objadania się. Spróbuj obu rozwiązań – być może będzie to początek bardziej skutecznego dbania o linię. Co jeść żeby schudnąć? Na początek zacznijmy od zwiększenia zupa w naszej diecie a na pewno zauważymy różnicę. 

Jeśli chcesz dowiedzieć się jakie są polecane przez nas produkty opisane w artykule piszcie do nas chętnie odpowiemy!

19 Views0
Jak szybko schudnąć – obalamy mity na temat odchudzania

Istnieje wiele błędnych przekonań na temat odchudzania i utrzymywania prawidłowej masy ciała. Część z nich może być szkodliwa dla zdrowia i nie spełnia zasad zdrowej diety. W tym artykule obalamy szkodliwe tezy na ten temat i pomożemy Ci skutecznie osiągnąć upragnioną masę ciała.

Jak skutecznie schudnąć, jaką dietę zastosować czy dieta odchudzająca sprawdzi się w moim przypadku? Często mamy problem z nadmiarem kilogramów i próbujemy różnych diet  ale czy na pewno wszystkie zasady związane z utratą wagi i dietami są właściwe?

Trzy mity dotyczące utraty wagi:

  1. Rygorystyczna dieta pomaga w utracie wagi. Powszechnie panuje przekonanie, że im mniej kalorii spożywamy, tym lepiej. Zgodnie z tą zasadą znaczne ograniczenie ilości przyjmowanego jedzenia może przynieść pożądane rezultaty. Niestety, w ten sposób ograniczamy dostęp organizmu do niezbędnych substancji odżywczych. Początkowo rezultaty takiej diety są zdumiewające, ale z czasem metabolizm spowalnia, a spadek masy ciała zostaje zahamowany.
  2. Większe spożycie tłuszczu gwarantuje uczucie sytości na dłużej. To pytanie jest ważne przy takich dietach jak np. dieta ketogeniczna czy dieta bez węglowodanów. Zasada ta może być szczególnie groźna dla osób z wysokim poziomem cholesterolu we krwi. Ponadto w niektórych przypadkach to właśnie ograniczenie spożycia tłuszczu jest najskuteczniejszą metodą utraty wagi. Produktami, które dają największe poczucie sytości, są owoce, warzywa i inna żywność bogata w błonnik.
  3. Spożywanie samych płynów wspomaga spadek masy ciała. W perspektywie krótkoterminowej dostarczanie dużej ilości płynów może być korzystne dla organizmu, ale w przypadku tej metody z organizmu odprowadzana będzie głównie woda. Rzeczywista masa ciała pozostanie bez zmian. Skuteczniejszym sposobem na pozbycie się toksyn z organizmu i oczyszczanie organizmu jest ograniczenie spożycia alkoholu i cukru.

Nie ma uniwersalnego rozwiązania

Problem w tym, że programy utraty wagi zwykle nie są tak samo skuteczne dla wszystkich. Każdy z nas jest inny, dlatego spożywając te same produkty, niektórzy mogą czuć się syci i pełni energii, podczas gdy u innych pojawia się dyskomfort i ociężałość. Programy odchudzania takie jak Genetyczny Program Utraty Wagi Ciała uwzględniają indywidualne predyspozycje. Pierwszym etapem jest test genetyczny, który pomaga wskazać odpowiedni sposób osiągnięcia i utrzymania optymalnej masy ciała. Badacze zajmujący się programem wiedzą, że w zależności od cech organizmu dla niektórych wskazane jest ograniczenie spożycia tłuszczy, a dla innych – węglowodanów.

W ubiegłym roku przeprowadziła ankietę w ośmiu europejskich krajach. Wniosek: większość osób (63–80%) próbowało kiedyś schudnąć. Mimo to w rozwiniętych krajach odsetek osób z nadwagą stale rośnie. Utrzymanie masy ciała na niższym poziomie i zdrowe odżywianie jest bardzo trudne. Dlaczego? Takie pytanie zadał rząd Wielkiej Brytanii ponad 200 naukowcom. Ich celem było określenie, które czynniki przyczyniają się do przybierania na wadze, a także zrozumienie procesów związanych z tyciem, otyłością i zdrowym żywieniem. W końcu udało się opracować schemat przedstawiający zależności między poszczególnymi czynnikami sprzyjającymi otyłości.

Badania wykazały, że na to, czy przybieramy na wadze, wpływają indywidualne predyspozycje biologiczne, poziom aktywności oraz czynniki socjologiczne i psychologiczne. Szczególnie duże znaczenie ma indywidualny kod genetyczny. Podczas badań z udziałem ludzi wyodrębniono konkretne geny powiązane z tyciem.

Ze względu na różne czynniki, schudnięcie i utrzymanie niższej masy ciała jest trudne. Nie wystarczy tylko jeść mniej i więcej się ruszać. Na nadwagę wpływają między innymi indywidualne predyspozycje biologiczne, nawyki żywieniowe, poziom i rodzaj aktywności, a także uwarunkowania społeczne, kulturowe i środowiskowe.

 

47 Views0
Aktywny styl życia

Kto z nas nie pragnie cieszyć się lepszym samopoczuciem i zwiększonym poziomem wydolności? Kto z nas nie pragnie osiągać lepszych wyników? Nie istnieją żadne magiczne sposoby pomagające zachować zdrowie, ale należy przestrzegać kilku podstawowych zasad. Zasady te obejmują regularny wysiłek fizyczny, odpoczynek, pozytywne nastawienie psychiczne do życia oraz stosowanie odpowiednio zbilansowanej diety. Stosowanie suplementów diety zawierających zróżnicowane składniki odżywcze może uzupełniać aktywny tryb życia, którego celem jest utrzymanie zdrowia na optymalnym poziomie.
Czytaj więcej

206 Views0
pl_PLPolish
pl_PLPolish